Noutăți:
Pagina principala / Simptomatică și defecte

Simptomatică și defecte

10-problems-cars-can-diagnose-themselves-1În acest capitol vom enumera defectele convertoarelor pe puncte pentru identificarea cât mai ușoară a unui convertizor auto defect:

1. Fluctuații ale acului turometrului, (ceasul din bord care indică turația motorului) situat în panoul de instrumente ale autovehicolului, la relanti, în limita a 200 rotații +/-, (cauza uneori putând sa fie și alta, ne fiind neapărat vina unui conevertizor defect). Evident acest simptom se referă strict la autovehiculele echipate cu o cutie de viteze automată.

2. Tendința autovehicolului în momentul opriri voite (la treceri de pieton,semafoare,etc), în ciuda faptului că, pedala de frana este apăsată, de a pleca în față forțat. (Atenție! trebuie să aveți grijă să nu accidentați pe cineva!).

3. În timpul mersului la viteze relativ mici (60-70km/h) apar așa zisele „oscilații ” destul de deranjante care se accentueaza pe măsură ce timpul trece fără a interveni la convertizorul de cuplu. (cel mai des întâlnite la tipul de cutii automate ZF 6hp21 și 6hp26 montate pe autoturismele Audi, BMW,Land Rover, etc). Tot la acest simptom trebuie specificat că o altă cauză a acestor oscilații ale convertizorului de cuplu, de loc de neglijat, poate fi o lipsă a execuției corecte a adaptărilor electronice de schimb(de la ca la caz se execută cu un tester dedicat mărcii respective. – ex. autoturismele Mercedes echipate cu transmisiile 722.6,722.9).

4.”Scăpări” în cuplu (sau asa zise „patinaje momentane”) în momentul când sunteți într-o treaptă superioară (de la viteza 3 în sus) și accelerați sau folosiți „kick down-ul” (apăsarea fermă și bruscă a pedalei de accelerație) pentru a intra într-o depasire , autovehiculul avănd, la un moment dat, tendința de a avea pierderi de cuplu motor intermitente (accentuîndu-se durata lor pe măsură ce timpul trece fără a remedia problema și în final distrugerea totală a convertorului).

 

5. Zgomot de „Cavitație”, (așa zise bolboroseli care se aud în zona cutiei de viteze) la relanti. Acesta este cauzat de apariția aerului în incinta convertizorului, datorat pierderilor de presiune care pot apărea atăt de funcționarea defectoasă a liniei hidraulice (cutiei de viteze) cât și de probleme de etanșietate în convertorul de cuplu.

6.Zgomot metalic, din directia cutiei de viteze, accentuându-se ca amploare în momentul accelerării. Convertorul de cuplu fiind ca arhitectură o incintă cu un volum mare față de interiorul cutiei automate are tendința de a amplifica eventuale zgomote de frecare mecanică datorate unor uzuri excesive a unor părți din construcția lui.

7. Rezonanță mecanică la viteze mici (20-30km/h). Apare un zgomot („uruit”) care se poate confunda ușor cu zgomotul produs de o anvelopă cu profil cramponat pe asfalt.

8.Imobilizarea autovehiculului atât în direcția de mers înainte cât și în direcția de mers înapoi indiferent de poziția manetei de viteze (mașina nu pleacă nici în față și nici în spate)

9.Mașina funcționează bine când motorul este „rece” iar când se încălzește atât în față cât și în spate pleacă foarte greu de pe loc.

10.Vibrații în timpul mersului, cutia de viteze functionând normal, vibrații care par a fi de roată descentrată dar nu sunt probleme la roți!

CAUZELE DEFECTELOR DE MAI SUS.

-Exploatarea incorectă a funcției „kick down” (vezi decrierea de mai sus).

-Folosirea în cutia de viteze automată a altui ulei hidraulic decât cel recomandat de producător.

-Ne executarea reviziilor la timp, (respectiv schimbarea uleiului și a filtrelor din cutia automată de viteze), revizie care se face de la caz la caz, dar indiferent de producătorul transmisiei sau a uleiului, viața acestuia nu trebuie să depășescă 50.000km., după acest prag propietățile lui denaturându-se, apărând si problemele.

-Intervenția unor așa ziși „specialiști” mecanici în reparația cutiilor de viteză automate sau a convertizoarelor, care din neștiință distrug transmisia prin diferite operații executate defectuos!

-Funcționarea defectuoasă a motorului (instabilități a relantiului, lipsa turației adecvate, lipsa supra alimentării (defecțiuni ale sistemului turbo), sisteme de alimentare cu combustibil (pompe,injectoare,etc) defecte ,etc.

-Distrugerea sistemelor de guvernare respectiv: a calculatorului cutiei automate de viteze, a electrovalvelor de aplicări, plăcilor cu senzori, etc., prin intervenția haotică la sistemul electric al autovehiculului (pornirea cu clești de curent, inversarea polilor bateriei, scurt circuite, inundarea calculatoarelor cutiei de viteză automate datorita necurățării canalelor de scurgere apă, etc.)

-Neglijarea pierderilor de ulei ale cutiei de viteze automate, datorate atât unor accidente minore (lovirea băii de ulei a cutiei automate) căt și a intervenției umane prin montarea unor componente  defecte sau vechi, ale cutiei automate, respectiv a convertorului de cuplu,semeringului de etanșare, pompă de ulei, planetare – grup, baie de ulei, etc..

-O altă cauză destul de delicată este accidentarea autoveculului,repararea lui și omiterea unor greșeli la instalația electrică, care ulterior produc inatvertențe în funcționarea corectă a calculatorului cutiei de viteze automată ducând la distrugerea ei.

Martor treapta de avarie cutie de viteze automata-Ne oprirea imediată a autovehiculului la apariția treptei de avarie(viteza a 3-a) și a eventualului martor în bord aprins(vezi poza alăturată) sau comunicat în scris pe un afișaj și continuarea deplasării în condiții incorecte (mergând pe premiza „să ajung acasă”).

-Pătrunderea prin sistemul de răcire comun (radiatorul de răcire apă cu radiatorul de răcire ulei cutie de viteze automată inclus) a unei cantități de apă în interiorul cutiei de viteze automată,  aceasta distrugând în proporție de 80% componentele de fricțiune în umed, și de la caz la caz a blocului de comandă hidraulic. (Atenție! Uleiul hidraulic în amestec cu apă iși pierde proprietățile și implicit culoarea lui de origine se transformă intr-o culoare maronie deschisă asemănătoare a laptelui în amestec cu cacao (cacao cu lapte).

-Lovirea radiatorului de răcire a uleiului hidraulic si producerea unor fisuri care în timp duc la pierderea uleiului din cutia de viteze automată și a hidroconvertizorului.

– Tractarea unor saracini inadegvate (remorci supra încărcate, bărci, rulote etc).

-Forțarea autovehiculului în condiții meteo dificile (zăpadă sau noroi)

-Urcarea îndelungată a unei pante ingnorând martorul de temperatură ridicată a transmisiei aprins.

-Ne adaptarea corectă a raportelor de 4×4 in condiții de rulare pe diferite terenuri cu dificultăți .În aceste cazuri convertorul și cutia de viteze automată fiind strict legată de cutia de transfer.

Sperand că aceste scurte explicații vă va ajuta în identificarea și rezolvarea problemei dumneavoastră, vă recomand să nu ezitati să apelați cu încredere pentru explicații suplimentare la numărul de asistență 24/7  0721.148.168.